Sunday, February 3, 2008

Weekend stuff

Zaterdag ochtend had ik mijn net kostuum weer aangetrokken en om tien uur stipt stond ik op mijn afspraak bij het Health Center. Daar kreeg ik te horen dat de vacature al was ingevuld... ze waren mij vergeten te verwittigen !

Ik ben dan maar weer naar huis gekeerd, mij omgekleed en dan doorgereden naar de boardwalk van Venice Beach. Das een lange promenade langs de oceaan met allerlei prutswinkeltjes. Je vind er de zotste mensen in LA. Echt waar. Straatartiesten, idealisten, hippies, bodybuilders, crazy people en nog van dat.. Het is leuk om zien.

Vanop een terrasje observeer ik voorbijgangers: de eerste is een man met grijze haren, waarschijnlijk een eind in de 50 en genietend van een midlife crisis, stummelend voorbij schaatsend en hand in hand met een 30 jaar jongere vriendin. Wat verder flick-flackt een clown op hiphop muziek, en doen rappers hun ding om hun nieuwste cd te verkopen en ontdekt te worden. Een gitarist op rolschaatsen klampt mensen aan en zegt 'Hi'. Just Hi.
Skateboarders vinden hun plek tussen de boulevard en het strand. De broeken hangen praktisch voorbij de knieeen maar toch weten ze hun cool (en hun broek) te bewaren tijdens het bespringen van allerlei straatelementen.

De kraampjes op de boulevard zijn ongelooflijk creatief. De ene verkoopt zijn kunstwerken, de ander maakt portretten van toeristen. Aanhangers van Obama spreken mensen aan.
Je kan je ook een henna tattoo of een piercing laten zetten. Of je toekomst laten voorspellen met tarot kaarten. Iedereen wil iemand zijn op deze boardwalk en het lijkt erop dat je op deze plek daar een groene kaart voor krijgt. Na een tijd voel ik me te 'normaal' en wordt het weer tijd om naar huis te rijden.

Verder was het een kalme dag. Ik wandelde helemaal tot aan het strand en keek naar de zonsondergang. Ik kan moeilijk beschrijven hoe sereen het daar is op het strand. De eindeloosheid van de golven, de zon die groter en groter wordt naarmate die zakt, en de meeuwen die gegroepeerd mee naar de zonsondergang staan te kijken. En wanneer de zon achter de zee verdwijnt, begint het kleurenspel in de lucht. Eerst geel, dan rood, dan paars..

Vandaag, zondag, zit het weer wat minder mee. We krijgen de laatste regenbuien voor de komende twee weken over ons heen. Vanaf volgende maandag krijgen we dan weer normale temperaturen voor de tijd van het jaar: 20-22 graden !

1 comment:

Anonymous said...

Dennis,

Super joh, zo'n lekker weertje en wij hier maar ons beschutten voor de wind die vandaag wel echt venijnig stond. Oostenwind.... voelt wel koud aan hoor. Wij waren vandaag onze hondjes en onzelf gaan laten uitwaaien aan de kust. Het was relatief rustig in Knokke ondanks het krokusverlof van de scholen. Een mevrouwtje voelde zich niet goed worden (wwarschijnlijk door de koude) en zakte ineen. De hulpdiensten konden geen hulp meer bieden en haar echtgenoot stond er helemaal hulpeloos. De arme man was waarschijnlijk op daguitstap want hij droeg een rugzakje. Onze dag is daardoor toch in mineur geeindigd.
Groetjes en bedankt voor de uitleg hé.
mama van Anne