Tuesday, February 19, 2008

Een dag als (g)een ander.

10u30 AM. Ik voel me altijd kiplekker op weg naar het werk. Ook al stuur ik de auto richting file, het doet me niets om de hele tijd aan 25 mijl per uur vooruit te bollen op de zevensvakssnelweg, temidden van de autostroom die langzaam naar het noorden trekt.

Want onderweg kan ik de skyline van downtown LA bewonderen en denk ik aan de ontelbare filmscene's waarin deze wolkenkrabbers worden getoond. De opschietende palmboompjes die de stad her en der sieren, veroveren telkens weer mijn hart.

Ondertussen staat de nieuwste rap-en popmuziek op K-Kiss FM te loeien en zing ik uitbundig mee. Ik luister aandachtig naar de laatste Hollywood-roddels. Het is misschien wel een nieuwe verslaving: "waar heeft Brit (spears) deze nacht uitgehangen, of welke stoten heeft Paris allemaal uitgehaald".

Ook op het werk zijn we voortdurend bezig over de LA-scene. Matt doet mee aan de Gladiator special op NBC, Shamira probeert een auditie te pakken te krijgen voor een commercial, Mike James werkt aan een script,.. showbizz is why we are here, baby !

Vandaag kregen we een Mexicaanse popster over de vloer. We werden weer gefilmd en komen volgende week op de Mexicaanse televisie.

De terugweg naar huis is al even betoverend. De klim door de Hollywood-hills weegt zwaar op de motor van mijn blauwe van, maar het loont wanneer ik dan plots de lichtjes in de vallei zie flikkeren. Ook een volle maan is van de partij; ze doet de golven in de oceaan oplichten als diamantjes.

Nog even een snelle stop voor een diepvriesmaaltijd van Ralph's, de plaatselijke supermarkt. Groentelasagne met oververwerkte groentjes, niet de beste die ik zal eten maar de buik is toch weer gevuld.

Als laatste geniet ik van een filmpje en kruip ik in mijn nest. Alweer een superdag voorbij in mijn droomstad. Morgen start mijn shift pas om 3u en heb ik tijd om wat rond te wandelen en te genieten van de omgeving en vooral, van het zonnetje !

4 comments:

Anonymous said...

Ja man, dat is echt wel geluk hebben, met zoveel plezier gaan werken! Het goede klimaat zal er ook wel veel aan doen hé! Moesten wij alle dagen zon hebben, de mensen waren ook uitbundiger.
Nu nog onze vingers weeral kruisen voor Aki! Nu zouden de rollen precies omgekeerd kunnen geraken, dat jij werk hebt en mag werken en zij niet. Hopelijk heb ik het verkeerd begrepen. Kan Aki niet naar de Westkust afzakken als het bij haar misloopt?
Ge ziet het hé, wij volgen uw blog op de voet. Nog héél véél aangename werkdagen en misschien tot op de filmset zeker?
Groetjes
mama van Anne

Anonymous said...

toeme, kwou is gaan luisteren naar die radiozender, maar, they can not comply on my request. Stom e...

De wereld lijkt zo klein zoals gij hem beschrijft.de film en Amerika lijken vanaf hier zo veraf, maar door u blogs te lezen, lijkt alles zo dichtbij!

Geniet ervan!
xxx
Wendy

Kirsten said...

you know waaay more about LA than I do. But you were always a good tour guide around Belgium too.

I hope you were ok with the amount of time you got to see us. we are pretty boring, plus andy got really sick. Now you can tell Aki what he is like.

Lore said...

Meeeer roddels op:

www.perezhilton.com
www.thesun.co.uk
www.mrpaparazzi.com
www.gofugyourself.com

I'm hooked!