Tuesday, February 26, 2008

B-trip

De reis naar de Oostkust voelde zaterdagochtend aan als een aardverschuiving in mijn lichaam.

Al was ik s'ochtends nog zo fris als een hoentje opgestaan, twee uur later in de vlucht voelt mijn keel zo droog aan als de woestijn die onder ons voorbijtrekt. Bij aankomst in Baltimore weet ik dan ook zeker: een valling is geboren.

Dat maakte het weerzien van Aki er niet minder blij om. Ook Fai zat als verrassing in de auto te wachten, maar toen ik de koffer opendeed was ze te slaperig om te beseffen wat er aan de hand was. Het zicht op weg naar huis was ook een aanpassing: geen groene bomen, palmbomen en bergen in de verte, maar wel een mooi winterbeeld met kale bomen, witte besneeuwde plekken en vooral: het was koud.

De volgende dag spendeerden we aan 'onderhoud'. Onderhoud ?? Ja, Fai moest nog eens flink onder de schaar genomen worden. Ze stond mooi hoor, met haar lange manen en palmboom op haar kop, maar het was tijd om geknipt te worden. Op zich is dat nog geen onoverkomelijke klus, maar ze zit ook in haar ruif-periode. Wanneer je je hand over haar rug laat gaan, blijft er een grote pluk vacht aan hangen. Aki raadde mij aan om ze eerst uit te blazen in de kelder, zodat het meeste haar toch al weg is.. beneden sprongen de vlokken uit haar vacht en kwam het op mij terecht. Ik zag er uit als een harig monster..

Het knippen is uiteindelijk toch gelukt. Eerst begin je er super voorzichtig aan maar al snel besef je dat je op die manier niet vooruit komt en begin je grotere knippen te nemen. Fai is niet perfect geknipt natuurlijk, maar ze staat er wel weer verzorgd bij.

Die avond hebben we dan nog lekkere Aki-spagetti gegeten. mmm ! Ook Aki lijkt zich goed te hebben aangepast. Het huis is georganiseerd op Fai's aanwezigheid, de wandeling 'sochtends en 's avonds is een vast ritueel geworden, het koken is veranderd naar diepvriesmaaltijden opwarmen. :-)

Maandagochtend was het bezoek aan de orthodontist. Ditkeer mag ik rekkerkes beginnen dragen die mijn beet moeten verbeteren. Die rekkerkes moet ik zelf van de bovenkaak naar onderkaak trekken. Het begint te wegen, heel dat gedoe met rekkerkes en blokjes en staafjes.. Nog 3 visites en ik ben er vanaf. Het zal het allemaal waard geweest zijn.

De vlucht naar LA was lang. Vetrekken om 17u5 in Baltimore, eerst een 5 en half uur vliegen naar Phoenix, Arizona. Een laaaange vlucht, met een saaie film en de valling die parten speelt. Om 8u plaatselijke tijd kom in aan in Phoenix. Met de nieuwe bijstelling op mijn tanden deed het verschrikkelijk zeer om te eten en dus probeerde ik een zachte cake en een milkshake van starbucks naar binnen te werken. De overstap zelf gebeurde redelijk vlot, maar eens we allemaal op het vliegtuig gezeten waren kregen we te horen dat er technische mankementen waren die eerst moeten opgelost worden voor we konden vetrekken. Ongeveer een half uur later zaten we dan eindelijk in de lucht. Nog geen 40 minuten later duiken de lichtjes van LA weer op. In de verte gloeit downtown. Leuk hoe ik me nu boven de stad kan situeren.

Aan de grond is het warm. Terwijl ik wacht op een lift van Steve, begint episode 2 in het LA verhaal. Dit keer met gemengde gevoelens want deze plek mag dan wel als thuis aanvoelen, het stukje thuis aan de oostkust zal ik ook nooit kunnen loslaten.

4 comments:

Anonymous said...

hey!
fijn dat jullie dit weekend weer bij elkaar waren!
tzal idd wel een aanpassing zijn, keb op het nieuws gezien hoe het zo aant sneeuwen was in NY! Een mens zou voor minder een valling krijgen e!

See you later!
xxx
Wendy

Tozansha said...

Hela!! koken verandert in diepvriesmaaltijden opwarmen... haha 't is waar, maar ook alleen maar omdat de energie mij ontbreekt om 's avonds nog een gastronomische maaltijd voor mezelf klaar te maken. Als gij komt ben ik maar al te blij om nog ne keer mijn kookkunsten boven te halen!

Hopelijk is uw valling snel over zene! 'k verstond u gisteren aan den telefoon bijna ni... ;o)

Dikke knuffel!

Aki
xxx

bob said...

znotter,znotter,asjie!
Valling is in goed nederlands : "verkoudheid".
kwil ni neuten zenne, maar begint ge ni een beetje uw goed nederlands te vergeten,mijn vlaams amerikaantje?
't zal wel deugd gedaan hebben om mekaar nog eens live te ervaren zekers?

Anonymous said...

Hey Aki en Dennis ,

Tzal tof geweest zijn elkar weerzien sinds januari .....

ocharme de Fai , den tijd van de rare kapsel is voorbij he ......nu moet dat kind gelijk een ruimtewezen rond lopen zekers ai ai ai ai .Nu is ze dus ook nen echte Amerikaan .....

Snikske Fai , me zullen binnenkort da baaske is knippe se gij en ikke we zullen ons is amuseren he Faike hi hi hi .

Hier beginnen ze hunne winterfrak ook over de hoog te gooeien zenne amai , weer veel werk in aantocht dan .

Die kleine apen hier staan intussen al hoog op poten , hebben geen baby vacht meer maar ook niets nog ni wat op iets trekt ......tzijn echte ratten nu zenne amai .
kheb drie tandjes gevonden zo van die melke tandekes zo hi hi

Allee diepvriesmaaltijdjes ......gemakkelijk he hi hi maar lekker ????

Wa eet nen amerikaan zoals uit zijne vriezer ? Diepries mac donalds ha ha ha


Groetekes en dikke knuffel aan elle allemalle he !!!!!

anne en co

http://www.fromtibosrascals.be