Friday, February 15, 2008

Vandaag..

Vandaag kwam er iemand van Universal Studio's naar mij. Of die geen flyer mocht hebben want Tom Cruise had wel interesse om het eens te proberen. Waaah !!!

Vandaag weer nieuwe teamleden leren kennen. Rosa en Victor. Enorm lieve, toffe collega's.

Vandaag viel mij op hoeveel complimenten en aanmoedigingen er worden gegeven. Echt voor de kleinste dingen, zoals iets gaan halen of invallen voor iemand. Er wordt dan zo'n blijk van appreciatie gegeven dat dat iedereen aansteekt. Dat is wel meer zo bij de customer service people dan bij de instructors. Ik wordt er in elk geval helemaal hyper van.

Vandaag was de sfeer zo tof dat ik nu zonder stem zit, of alleszins wat er van overblijft is een schraal hees geluid. Ik moet leren mijn stem beter te gebruiken in al dat lawaai.

Vandaag was Valentijnsdag en dat merkten we aan de koppeltjes die overal rondliepen, op hun paasbest gekleed en af en toe een roos in de hand. Romantiek leeft !

Vandaag was de voorlaatste dag van mijn avondshiften. Vrijdag nog 1 avondshift en dan werk ik in de dag. Dat gaat een verademing zijn !

Ik hou van de manier waarop ze hier op de werkplek met elkaar om gaan. Ok, drama is er overal, maar ze zeggen hier duidelijk wat er op hun lever ligt, zonder al te veel gezever. Ze lijken ook gevoeliger te zijn in de verwoording. En dat ligt me wel.

Vrijdag komen Kirsten en Andy naar LA ! Ze zijn hier voor een weekend. Ik kijk er naar uit om eindelijk de man van Kirsten te kunnen ontmoeten. Alleen jammer dat ik heel het weekend moet werken. Volgende maandag en dinsdag heb ik vrij. Ik zal allicht plannen moeten beginnen maken..

Momenteel ben ik op zoek naar een studiootje in Hollywood. Das niet zo eenvoudig want de huur is hier enorm duur. Je hebt West-Hollywood, de duurste cote waar de residenties van de filmsterren beginnen, dan Hollywood zelf dat nogal vies en vuil is en niet erg begeerd, dan heb je North Hollywood, das 'over the hill' en daar is het zowat mikken naar de goede buurten. In de ene blok is het veilig, maar dan 2 blokken verder heb je weer latino-gangs zitten. Als je genoeg verdient vind je gemakkelijk een leuk appartementje vanaf 1500 in de maand. Helaas verdien ik er maar 1850 en dus is mijn budget beperkt tot een 850 dollar. Op zich zeker niet verschrikkelijk weinig, maar met dit budget is het enorm wikken en wegen tussen huurprijs en locatie..

En zo zien we maar weer : LA is een grootstad met z'n voor en nadelen, z'n betere buurten en minder goeie buurten.

Een laatste bedenking van vandaag: LA heeft veel wacko's rondlopen. Je kan het je niet voorstellen hoeveel rare mensen hier zijn. Het houdt je wel bezig als je zo op straat rondloopt en het doet je zelfs een beetje hunkeren naar de 'normale' mensen die je in Belgie tegenkomt. Al denk ik dat er daar ook veel rare mensen rondlopen, maar dat die gewoon niet zo expressief zijn..

Wat denken jullie ?

6 comments:

Anonymous said...

Hey Wacko !!!

Bedankt dat ge ons onder normaal gaat klasseren he en jij en wij verstaan welke Belgen je in het laadje wacko's hebt gestoken hi hi ....Mijn ouders zijn al veel in de VS geweest en jawel van hen ook steeds geh . dat er op ieder hoekje van de straat wel ne rare kwiebus staat met folderkes ed, met platen tekst in hun pollen , die hunne godsdienst komen verklaren .....allee ja te zot om te bedenken in allerhande rare pakjes en kleuren .


Doe de groeten aan Kirsten he , ik ga af en toe ook op op hunne sheltie site piepen .
Kirsten is zo een gezellige echte Amerikaanse he ha ha

Enfin , tamusement in 't weekend en veel honig eten voor uw keel te smeren en Dennis ja beetje zwijgen .......

groetekes ,

Anne
http://www.fromtibosrascals.be

Anonymous said...

Dennis,
Hier zijn we weer! Het leven is er van de ene kant plezieriger (waarschijnlijk ook door het goede weer) maar van den andere kant nog niet zo simpel! Huurprijzen!! en dan moeten overleven hé! Kijk toch maar uit waar ge gaat huren, zie maar of het er veilig is om buiten te komen hoor! Ik heb ooit genoeg gezien in Georgia! Wij waren afgedwaald tot in de buitenwijken van Savannah! Niet te doen! Wij hebben daar wel echt schrik gehad en overal maar borden crime watch en loerende dikke negers op hun terras, echt veilig was wel wat anders! Nooit zou ik nog naar Savannah gaan. Dus kijk maar goed uit waar ge terecht komt.
Wij zijn wel blij dat uw werkomgeving zo aanstekelijk werkt. Ja teambuilding, daar kennen ze er blijkbaar wat van!
Groetjes en.... Aki heeft geen inspiratie meer zeker? Of teweinig tijd omdat ze voor haar kroost ook nog moet zorgen?
In iedergeval haar blog houden we ook in het oog hoor!
Groetjes en tot morgen zeker?
Mama van Anne

Anonymous said...

kiekeboe!

waaaa! Tom Cruise! Stel je voor da je hem moet gaan begeleiden enzo! Spannend seg! Zie maar dat u folderkes ne goeien indruk maken!

Das leuk dat je Kirsten nog is kan zien, je mag haar van mij ook heel veel groetjes doen (benieuwd of ze mij nog zal kennen)

In België lopen er ook heel, heel rare mensen rond geloof mij! tje, der moeten er van alle soorten wat zijn he :p

Groetjes ginder en veel succes naar de zoektocht voor een leuk studiootje!

dada!xxx
Wendy

Mama Tartine said...

message from a Wacko?....
Hai there, it's just me in a Sunday-night-mood, which is feeling a bit yuckie after skyping with B'more.

Maar leuk dat er nog een plezante blog is van je, allez niet alles even plezant.
Je stem!!! Zorg er goed voor en zoals Ann schrijft, zwijg zoveel en zolang mogelijk. Dat is echt echt belangrijk hoor.
Mmmmm en Mmmmmm
Oma Mama Tartine.

Ellen said...

ik denk dat de weirdo's in België inderdaad ook aanwezig zijn maar niet zo expressief zijn... Hoewel ik ook de idee heb dat ze in Amerika toch vaak helemààl zot geworden zijn terwijl we hier nog vaak met de voetjes op de grond staan en gewoon af en toe eens wegdromen... Amerika wordt echt zo afgespiegeld als 'the promised land' en het lijkt er wel op dat vele bewoners ook helemaal leven volgens dat principe; wat zotmakend kan werken omdat er dan geen grenzen zijn aan je expressie ofzoiets in die richting;-) Ik denk dat er alleszins nog een verschil is... Kan het alleen moeilijk verwoorden precies,,,
xx

Damiaan said...

Ik meen mij te herinneren dat jou nickname ergens "wacko" was. Nu wordt het ook stilaan duidelijker waarom je je daar thuis voelt ;-)