Sunday, February 17, 2008

Stuff

Een mens heeft al gauw minder boeiende verhalen te vertellen wanneer die aan het werk gaat. Dag in dag uit dezelfde ervaringen uit de doeken doen zou al snel gaan vervelen. Dus vraag ik mij af, wat was er vandaag anders dan andere dagen ?

Eerst en vooral werkte ik vandaag een dagshift. Dat wil zeggen dat het op een zondagochtend lekker vlot gaat op de 405, de drukste autostrade in LA. Dit keer niet aan 30 mijl per uur tot aan het werk, maar wel de normale snelheid van 65 mph. Niet dat de 6 rijvak-tellende snelweg leeg is, maar de auto's hebben voldoende ruimte om hun weg te volgen. Dat brengt mij natuurlijk veel te snel op het werk. De City walk van Universal Studio's ligt er verlaten bij wanneer ik de deuren van Ifly open. De zon is zelfs nog niet door de mistwolken doorgebroken.

Tegen een uur of 10 klaart de lucht helemaal op. Na een viertal avondshifts gewerkt te hebben lijkt het alsof het daglicht op mijn huid brand. Eigenlijk zijn alleen mijn onderarmen en mijn gezicht al flink gebruind. Nu zie ik er natuurlijk uit als een marshmallow. Wil ik in de lente geen figuur slaan zal ik tijdens mijn vrije dagen allicht tijd moeten besteden aan het bijbruinen van de buik en borst.. nu weet ik waarom zonnesalons hier zo populair zijn ! ;-)

Ook anders vandaag was het publiek dat de windtunnel bezocht. Heel vreemd, maar afhankelijk van de shows of de concerten die doorgaan in het amphitheater van Universal, krijgen we te maken met een zwart, latino of blank publiek. Eergisteren waren het vooral zwarten, gisteren latino's en vandaag blanken. Ze spreken allemaal Engels natuurlijk, dus dat valt wel mee.
Het latino-accent is super schattig. Ze rekken hun L zo uit als ze bijvoorbeeld "Flight" (felllight) zeggen.
De westkust-zwarten (zo ben ik ze gaan noemen owv hun accent), spreken dan weer hun I en A plat uit. Bv Fly wordt Flaa uitgesproken, of yeah is yee.

Ondertussen begin ik ook de nieuwste slang op te pikken, a.k.a de 'hippe' taal.

Whaddup diddy Yo = How are you.

Good stuff = Super / well done.

Bad-ass = super cool, like 'a bad-ass phone'

..-bitches : bv 'you lazy-bitches get off yo ass."

You Fly: wilt niet zeggen 'jij vliegt', maar "you're cool" of 'je bent tof..' BV. "Damn bitch, you stupid fly!" is ironisch genoeg een super compliment :-)

Off the hook : is de nieuwe manier om 'awesome' te zeggen.

For sure ! : Amai nog ni / Tuurlijk / inderdaad !

For real : Watte / Echt ?

Shut up ! = Da meende ni !

Enz..

Morgen is een vrije dag. Voorlopig heb ik 1 roomie-bezoekje gepland in de namiddag en staat er ook gewoon de was op het programma. Tja, die moet ook gebeuren natuurlijk.

Wie eens wil chatten op MSN of kan bellen via Skype, ik ben in principe tussen 9 en 14u mijn tijd (ofwel tussen 18u en 23u in Belgie) online. Trek dus 9u af van de tijd in Belgie en je hebt de LA-time !

PS. Oh, mochten jullie nu zoiets hebben van 'hmm ik vraag mij af hoe dit er uit ziet of dat.. (bv winkels ofzo, of de straten of auto's of een park of whatever !), laat het mij weten, dan trek ik daar foto's van en stuur ik ze door !

4 comments:

Anonymous said...

Qua auto's: zie je echt overdreven veel pick-ups en grote bakken daar?
Vooral Amerikaans merken?

Haha ik zie het zo al voor me, jij die zo'n dialect spreekt :)

Isa

Anonymous said...

Wat een taaltje! 't Is effe cool om tolkentalenten in je hoed te hebben als jij. Komt van pas. Bij mij zit het nog niet zo snor, wat dat betreft. Ik weet begot (behot!) niet waar je op uit bent als je "1 roomie bezoekje" plant in de namiddag. Het lijkt wel of je maar 1 keer het kleinste huisje mag gebruiken die namiddag????? Goeie moed. Tot gauw!

Tozansha said...

Nice Slang!! Haha
Is da ni vooral afkomstig van de zwarten of spreekt alle jeugd daar zo?

Yow Homie, take care and good luck with your bad ass job! LOL You're off the hook dude!

Veel groetjes aan Kirsten en verzorg u ma goe hé!

Dikke knuffel!

Anonymous said...

hehe, idd grappig die taal e! kzou der wrs niks van snappen!
wel tof da je op die manier echt met alle soorten mensen in contact komt e!

Als ik zo u verslagen lees, ist precies of ge hebt een super lange vakantie! Ookal weet ik da je ook vroeg moet opstaan en moet gaan werken zoals iedereen...

groetjes daar!
xxx
Wendy