Thursday, February 14, 2008

De tweede werkdag :-)

Eerst en vooral: bedankt voor alle aanmoediging ! Het is enorm verrassend om 's nachts thuis te komen, de mailbox te openen en zoveel leuke reacties te vinden.

Wat moet ik nu juist allemaal doen in de job ? Het is vooral ervoor zorgen dat alles vlotjes verloopt. De openings, de shift changes, de closings.

Het principe is zo: Een klant die wil skydiven in onze windtunnel meld zich aan bij de helpdesk. Daar worden ze geregistreerd en wordt hun 'flight time' ingeboekt.

Daarna worden ze met een instructeur meegenomen naar de trainingsruimte, waar ze worden ingeleid in het principe van een skydive, en leren ze de kneepjes om te kunnen vliegen.

Dan worden ze meegenomen naar de gear room, waar iedereen een pak krijgt, oordopjes, een helm en een bril.

En dan kan iedereen afzonderlijk, samen met de instructeur, vliegen in de tunnel. Een 'rit' is ongeveer 1 minuut, wat langer is dan een echte skydive, want als je uit een vliegtuig springt, duurt de sprong 'maar' 45 seconden. Dat lijkt niet lang, maar geloof me, als je daar in de lucht hangt met windsnelheden rond de 240 mijl per uur, dan is dat de langste minuut in je leven.

Ik moet ervoor zorgen dat het 'traject' voor iedereen vlotjes verloopt. En daarbij komt dan ook de kassa bij kijken, de communicatie onderling enz.

Komende projecten: eerst het commissiesysteem op poten zetten; de customer service agents aan de balie krijgen een commissie telkens wanneer ze een 'upgrade' doen van een ticket, bv 2 vluchten ipv 1 vlucht.

Een tweede project is het verbeteren van de communicatie. Omdat we allemaal in verschillende shiften werken is niet altijd iedereen op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Team meetings zijn quasi onmogelijk. Dus waarschijnlijk zal ik aan een soort van nieuwsbrief werken die iedereen in z'n persoonlijke 'locker' krijgt.

Als laatste is er natuurlijk ook het vliegen zelf. Bedoeling is om zelf getraind te worden zodat ik uiteindelijk als instructeur kan werken. Vanaf vandaag ben ik dan ook aangesloten bij de national skydiving league, waar ik een officiele trainings-chart moet afwerken. Ik zit nog maar aan het begin, dus de basic flight principles, wat niet meer betekend dan op eigen kracht stabiel in de lucht blijven hangen en naar links, rechts, voor of achter bewegen. Niet evident, maar wel leuk !

De grootste plus van de job is dan ook dat ik iedere dag kan skydiven. :-)

4 comments:

Anonymous said...

Gij gaat nogal forsballen krijgen van al da skydive!
:D

Grz van aan den andere kant!

Els L

Ellen said...

Whaha Dennis! Dat klinkt echt plezant om te doen!!! En het is ook wel leuk dat je die opleiding krijgt, zo heb je toch weer een toffe extra om op je cv te zetten in de toekomst: 'skydive instructor'! De nieuwsbrief is inderdaad een goed idee voor wisselende ploegen, ben er van overtuigd dat je dat ook weer super zal doen!!
Knuffels xx

Lore said...

Haha, hoe cool sta je daar te chillen tussen je collega's! Gelukkig heb je een voor hen uitspreekbare naam! Het gaat je daar goed é maatje! xxx

Anonymous said...

Hey Denniske ,

Skydiven is ook gewoon superfomidastisch !!!!!!!!

Ik heb het vroeger ook gedaan het is zalig en nee dat is niet de laatste minuut van je leven die vrije val , hij is gewoon veel te kort die minuut .

Het geeft je echt een vrij gevoel , een zalig gevoel , je krijgt een drang naar meer ....nee , niet meer maar naar vele meer .

Ik ben dat vroeger in Hoevenen gaan doen en heb zelfs redelijk lang mogen in het deurtje van de vlieger blijven zitten tot we mochten springen .Het uitzicht is wonderlijk , het gevoel zalig echt om dan nog niet te spreken van de kick zelf .

Bij het skydiven van mij was het werkelijk windstil ....nadeel voor het landen want dan kom je redelijk fel neer ( drie weken geniet gehad van een dikke knie MAAR TWAS DE MOEITE ) . Kheb ook moten landen op gras ....moeilijk de diepte in te schatten om te weten wanneer je moet beginnen lopen om netjes te landen .
Twas ook snikheet weer de dag dat ik gegaan ben niet te doen in dat apenpakje om de lucht in te gaan en de bril en het eierdopje van Calimero op je kop .
ookal was het aan de grond kei heet in de lucht was het zeer zeker redelijk fris ....Tijd van de vrije val is te kort veel te kort want je springt op 4000 meter he wat maakt snel eigenlijk je parachutteke openen . De vrije val is het zaligste van alles ....het vrije gevoel , het rondkijken je meter in het oog houden om te kijken wanneer je moet je valscherm openen .....

En dan het zorgeloos rondkijken en het sturen over de luchtlagen met die grote '' kleurrijke paraplu '' boven je kop .Kheb daar trouwens nog ergens ne video van ...kben toen gaan springen met ne maat van me den Emilio

Spijtig dat het zo duur is , anders deed ik het zeer zeker met regelmaat hoor .Ik ben stik jaloers op je gggggggggrrrrrrrrr gij moet er zelfs ni voor betalen maar ik gun het je :-)van harte hoor .

Skydiven dat gevoel is niet te beschrijven niet uit te leggen niet ......dat is iets van de vele dingen die iedereen een keertje zou moeten gedaan hebben in zijn leven .
Denk tijdens je sprongen ook maar effe aan mij hi hi dan ben ik toch een beetje bij de sprongen bij ....echt jong stik jaloers ben ik op u ...als we de green card hebben voor de Vs ....moeten me ne container bestellen voor de doggy's te vervoeren en dan ......zie dan maar da ge daar een jobke hebt voor mij he waar gij nu zit . Da kan je geen werk noemen he da is gewoon een zaligheid wat gij nu hebt/ doet ....

Groetjes van een jaloers Belgske ,

Anne
http://www.fromtibosrascals.be