Wednesday, February 6, 2008

Solliciteren in La-La-land

De zoektocht naar een job in LA is op zich al entertainend. Vorige week was de test bij SDI media ongelooflijk interessant (nog steeds geen resultaat trouwens !), het jobinterview bij Ifly Hollywood was thrilling (een gratis beurt op de skydive attractie!) en vandaag het open interview bij Universal Studio's belovend.. er zijn acteurs en actrices die uit de 'Bizz' willen en een 'vaste' job willen, schrijvers die wegens de staking op zoek gaan naar tijdelijke jobs en wannabee's die net IN de bussiness willen.. Universal is een dochterbedrijf van NBC, de grootste media-magnaat als het komt op TV-networks, Filmstudio's, Radio zenders etc. Kansen genoeg dus.

Ik als Belg loop daar dan tussen met de ambitie van een zestienjarige die een vakantiejob wil in Walibi. En dat werkt aanstekelijk, zo blijkt. Want na het open interview deze ochtend worden er mij maar liefst drie part time jobs voorgesteld (VOORgesteld, nog niet aangeboden!): Guest Relations service person, Show control en Ticket Agent.

Guest Relations komt bij mij op nummer 1: mensen rondleiden in het park, advies geven, ontvangen etc. Showroom control is het begeleiden van de 'kudde' bij de shows in het park. En Ticket agent is de persoon bij wie je je ticket koopt wanneer je het park bezoekt.
Alle jobs zijn aan minimum wage $8 dollar en part time EN seizoensgebonden.. je moet 24 op 7 beschikbaar zijn en een drugtest ondergaan. Ze doen hun selectiewerk grondig bij Universal.

Ik bekijk dit selectieproces met maar 1 doel voor ogen : plezier in de job. En daarom heb ik morgennamiddag een persoonlijk gesprek voor de 'Guest Service person'.

Dat komt goed uit, want morgenvoormiddag is het tweede interview bij Ifly op de Citywalk van Universal Studio's, voor die functie van shift manager.

Bedoeling van al dat solliciteergeweld is opties open houden, zien wat er uit komt en hoe het allemaal in elkaar past. Boy, you gotta be flexible around these parts !

Ondertussen verkrampen mijn vingers; ik hou ze nog het meest gekruist voor de ondertitelaarjob bij SDI media !

3 comments:

Anonymous said...

Super man! Wij duimen hier ook voor U. Het is precies of daar de job's uit de lucht vallen, allee, de aanbiedingen! Je zou het ook een full-time job kunnen noemen al dat solliciteren. Ge doet natuurlijk ondervinding op en waarschijnlijk zul je ook minder nerveus overkomen naarmate ge meer en meer gaat solliciteren. Tof dat ge er U nog kunt bij amuseren.
Wij duimen voor "de job"
mama van Anne

Ken De Vos said...

Hey broer,
amai, ge zijt precies goed in uw pen gekropen. Ik verschiet ervan da'k op enkele dagen tijd al heel wat blogs van je in te halen heb!
Mijn vingers verkrampen hier ook bijna hoor! I'll keep them crossed for ya as long as needed!
In afwachting van die ene fantastische job: zie da ge altijd uw kodakske bij hebt hé!
Greetz
Ken

Kirsten said...

I am glad you are having such a great adventure!