Saturday, March 1, 2008

Verslagje drukke week en foto's !

Het is zaterdagavond 9 uur - ik ben eindelijk gesetteld in mijn nieuwe kamer.

Ik voel me hier onmiddellijk thuis; een deco nachtlampje geeft paars af op de witte muren, bijhorende gordijnversiering hangt als finishing touch aan het raam, een mooi opgedekte box spring matras ligt voor mij klaar en een walk-in closet staat uitnodigend open.

Wat een opluchting om weer op een matras te slapen in een kamer die helemaal van mij is. Deze week was zwaar. Maandagavond laat teruggekomen van Baltimore en dinsdagmiddag al meteen terug beginnen werken. MET een valling (verkoudheid!). Snotteren, kuchen, bibberen, maar opgeven kon ik niet want die dinsdag hadden we het wereldberoemde skydive team van Red Bull over de vloer. Hun energiedrankje bracht me toch weer aan de praat die avond.

De volgende dag ging het van kwaad naar erger. Weinig geslapen, de verkoudheid sloeg op de oren en ogen - het is verdomme moeilijk om mensen aan te kijken met tranende ogen telkens wanneer je wat zegt.
Dus na een uur of 4 gaf ik het op en ben ik huiswaarts gereden om vroeg in mijn bed a.k.a zetel te kruipen.

Woensdag was beter. Er kwam een jongetje vliegen die als stuntman in verschillende werkt. Zotte toeren dat dat ventje uithaalde ! En hij heeft maar evenveel lessen als ik achter de rug ! 5 jaar is dat manneke en dat loopt tegen het glas op en doet tuimelingen alsof hij al sinds zijn geboorte kan vliegen.

Toevallig had ik die dag mijn fototoestel ook bij, dus ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om foto's te trekken van de toen aanwezige collega's en de werkomgeving. Ook het stuntjongetje staat veel op de foto. :-)

Donderdag kwamen de jongens van Yahoo! vliegen bij ons. We hebben hun flight experience op DVD gezet met als benaming : Yahoo's MSN exit strategy. (Microsoft heeft een bod gedaan op Yahoo! nvdr :-))

Vandaag - zaterdag - was het extra druk. Er was een nationaal cheerleading competition in het Gibson theater in Universal en dus liep de City Walk vol met cheerleaders, gekleed in sportpakjes en lintjes in het haar.

Morgen een laatste dag werken voor een dagje rust.. Het zal weer superdruk worden want de LA marathon vertrekt vanuit Universal en dus wordt heel de buurt afgesloten voor het evenement.

Ik vraag me af hoe snel je je moedertaal kan verleren. Dat zal nooit niet helemaal gebeuren natuurlijk, maar ik merk wel dat je je minder comfortabel voelt om sommige dingen in het nederlands te zeggen - of je je misschien gewoon even comfortabel voelt om het in het engels te zeggen. Heel af en toe kom ik een Nederlander (nooit belgen!) tegen op het werk, ik hoor hen dan engels praten met een zwaar nederlands accent en vraag hen dan 'Do you speak Dutch?' en wanneer ze mij dan plots in het nederlands horen overschakelen verschieten ze zich een hoedje. :-) Omdat ik het gewoon ben om mijn uitleg in het engels te doen op mijn werkplek voelt het dan ineens ook heel onnatuurlijk aan om daar nederlands te praten. En dan durf ik al wel eens in een soort van ned-engels te vervallen, en reageer met 'right' in plaats van 'ja' ofzo, het floept er gewoon uit..
Ik hoor mezelf dan praten en denk 'o-nee, it's already happening !' :-)

Ondertussen heb ik ook nog wat fotootjes genomen van dagdagelijkse dingen, zoals de straat in El Segundo, waar ik dus tot vandaag woonde, waar alles zo netjes is, de citroenen aan de bomen hangen, bloemetjes overal..

De typische verkeersbordjes, zoals 'niet parkeren op dinsdag wegens straat reiniging' en jawel - ELKE dinsdag wordt de straat gekuist !

Ook veel bordjes waar een heel boek vanaf te lezen is.. dit mag niet, of moet juist wel of anders..

Of de parkeeraanwijzingen.. niet parkeren op dinsdag, anders wel tussen dit uur en dat uur maar niet geldig op zondag... je moet nogal goed nadenken of je nu wel of niet mag staan wanneer je ergens je auto parkeert..

En dan de foto's van mijn werkplek: IflyHollywood op de Universal City Walk !

En als laatste : mijn nieuwe 'thuis', mijn kamertje.. later volgen nog fotootjes van het appartement en de buitenkant enzo.

Vanalles

3 comments:

Ken De Vos said...

Hey broer.
Merciekes voor je e-cardje hé.
Allez, je hebt je eigen stekje eindelijk gevonden. Ik hoop dat je je er echt "thuis" voelt.
Nu rap effe naar je fotokes gaan kijken...
Groetjes,
Ken

Anonymous said...

Hey ,

Deje dikke neger achter de balie da is nen echte gezellige Amerikaan he da guitige snuitje ( snuit ) daarop , pet achterstevoren .........

Die tunnel zien doet me denken aan mijne sprong toen ZALIG !!!!! verder geen woorden voor

Da venteke da alles zo snel kan , ja Dennis ge zijt oud aan het worden hi hi hi

Anne

http://www.fromtibosrascals.be

Kirsten said...

yea your own place. I know that feels wonderful. I feel great after just having visited my parents and you have been living there for a while now.

my parents say great things about you.