Tuesday, March 18, 2008

Dwergen in het park

17 maart : Saint Patrick's Day - de nationale feestdag van Ierland.

Alhoewel we zo'n tienduizend km verwijderd zijn van Ierland wordt Saint Paddy's Day hier uitbundig gevierd. Zowat iedereen draagt de kleur groen, sommige gaan helemaal uit de bol met pruiken, hoedjes en gekleurde brillen. Allemaal om te proeven van the luck of the Irish.

Onder het motto 'meer zielen, meer vreugd' deelt iedereen in de Ierse feestvreugde. Mexicaan, zwart, chinees of blank, iedereen doet mee. Ik ook. Gisteren avond zijn we naar een Ierse bar getrokken om een lekkere Guinness te gaan drinken. Het is wel wat geleden sinds ik nog een pintje heb gedronken. Het is dan ook een hele uitdaging om dan plots een grote Pint (lees PAJNT - een halve liter bier) voor je neus voorgeschoteld te krijgen. Het klotsende bier werd gepresenteerd in een vermakelijke dwergschoen en dat maakte het natuurlijk helemaal af.

Net voor het feestgeweld ging ik nog even naar het park. Lake Balboa is een groot meer omgeven met bomen en allerlei recreatiemogelijkheden. Dit was het meest typische park dat ik ooit heb bezocht.. duizend en een ganzen die gevoederd worden door kindjes, romantisch zoenende koppeltjes op de bankjes langs het water, vissende bootjes in de vijver, bruggetjes met watervalletjes, eendjes die op een rij naar het water pletsen, oudjes op wandel met hun stok (en uit voorzorg de ganzen een duwtje opzij geven met hun stok)..

Het uitzicht was ook prachtig. Bij zonsondergang zie je de bergen in de verte eens zo duidelijk.

En ook al zijn de bomen hier het jaar rond groen, toch zie je her en der de lente doorbreken. Bomen krijgen plots bloesems, struiken zien er gevulder uit.. kijk maar naar de foto's.



Vandaag werk ik de avondshift, dus heb ik deze namiddag de tijd om mijn was te doen en inkopen te gaan doen.

Vrijdag en zaterdag heb ik een weekendje vrijaf. Iemand een voorstel om wat te gaan bezoeken? :-)

3 comments:

Anonymous said...

Je kan altijd Gent komen bezoeken ;)

Ken De Vos said...

Het wereldse Burcht misschien? LOL

Tozansha said...

how about SF?!?