Sunday, March 9, 2008

Spring time !

De lente is aangebroken. Niet dat het echt winter is geweest in LA, maar toch. Vandaag start de 'daylight saving time' en spring-en we (lees de tip ; spring = lente)1 uur vooruit in de tijd. Ik vraag me nu ook af, is het al zomertijd in Belgie ? Zo neen, dan zijn we even maar 8 uur van elkaar verwijderd ipv 9.

En ja hoor, lente doet zich ook voelen in de temperaturen. Vandaag kregen we al een 30 graden voorgeschoteld. De bloesems beginnen te bloeien. En de knopjes aan de zeldzame kale bomen komen stilaan open.

Morgen eindelijk een dagje vrijaf. Ik heb me voorgenomen om een paar uurtjes te gaan ontspannen op het strand. Short aan, zonnecreme op, fles water mee, boek en een handdoek, just me, the beach and the ocean, dude. Yea.

Vandaag was een dag vol schraal volk op de city walk. Trosjes Mexicaanse families die vaak weinig of geen Engels spraken, veel joelende kinderen en net uit de pampers gegroeide teenagers. Gelukkig hadden we wel een paar grote reservaties zodat de tijd wat voorbij ging.

Ook al hebben we enkele toffe mensen rondlopen op het werk, het blijft toch erg oppervlakkig.. sommigen gaan dan 's avonds naar een striptease bar, of gaan ergens dansen in een of andere sleazy bar die pas opengaat om 1u 's nachts, waar ze dan voor 150 dollar waard aan coctails drinken.. dat is ECHT niet mijn ding.. meestal vind ik het niet erg, maar vandaag was zo een moment waar ik me alleen voelde, alleen in een grote stad vol fuifbeesten en glitter en glamour. Ik voel me dan plots weer een rasechte Belg, verloren in LA, snakkend naar een pak friet en een lekkere pint in het dorp..

Vanavond trek ik er op uit. Ik weet nog niet waarnaartoe. Waarschijnlijk naar een van de vele malls die hier in de buurt zijn. Of gaan wandelen op de boulevard op Venice Beach. En daarna genieten van een flinke nachtrust !

PS. Gisteren kregen we weer een celeb over de vloer. Blair Underwood gaf een verjaardagsfeestje voor zijn zoon bij ons. De naam zegt je misschien niet veel, maar kijk naar zijn foto's en je herkent hem meteen. Hier is zijn film curriculum.

5 comments:

Anonymous said...

Ene persoon: "Spring is in the air!"
Andere persoon: "Why should I?"

:)

Tozansha said...

whaaa ja, vorige week had ik ook enorme zin om een frituurke te gaan doen!!
Ma duts toch, 'k hoop da ge snel wa interessanter volk tegen komt waar ge wel een klapke mee kunt doen.
Geniet van uw dagje zon strand en zee! En stuur mij een beetje op, want mijn ochtendwandeling hier was nog altijd bitter koud!

Dikke knuffel!!
xxx

Anonymous said...

30° en de lente is op komst??? wat is het dan in de zomer!
ik ben jalooeers!! kwil ook naart strand! :p ma, kgun het u ze ;)
ik zal u dan jaloers maken met mijn pakske friet dag gegeten heb :p

dadaaa!!!xxx
Wendy

Anonymous said...

t Wordt dringend tijd dat wij eens afkomen en zware filosofische gesprekken komen voeren met jou :)

Kirsten said...

i heard there is a frituur in Brooklyn. I know it's probably not the same, but it would be cool to check out some time.

I know the feeling guys (a en d). It's so weird to be living it through you now.