Sunday, January 13, 2008

Voorbereidingen

Nog vijf daagjes en mijn groot avontuur kan beginnen. Eerst nog wat dingen voorbereiden natuurlijk. De planning : zo snel mogelijk een autootje kopen, een job vinden en een studiootje huren. Precies in die volgorde.

Meer en meer besef ik dat de uitdaging vooral is om mijn droom te beleven en te genieten van elk moment in LA. Daarvoor was ik in het algemeen op zoek naar een nieuwe 'carriere' en vooral een kans om gesponserd te worden voor een werkvisum. Dat zou natuurlijk fijn zijn, maar dat is nu niet mijn doel.

Buiten het sollicitatiegesprek dat op de 18e januari gepland staat, heb ik ook een aanbieding als vertaler voor een magazine. En verder solliciteerde ik al voor vanalles, van driving instructor tot pet groomer en concierge (nee, geen kuismadam in een gebouw, hier is dat iemand die tickets boekt voor hotelgasten, limo's reserveert en kortom, de gasten wegwijs maakt in een stad).

Op mijn zotste momenten overweeg ik om mij aan te melden bij Disney World in LA, niet om daar als Mickey Mouse op de foto te gaan staan, wel om mensen te begeleiden in het park. De tijd die komen gaat is een tijd om de adrenaline van het leven te ervaren. Het is toch maar even !

Erg veel voorbereiding is er eigenlijk niet echt nodig. Plannetjes kopen van LA, heb de laatste Frommer's reisgids gekocht en gekwijld bij het lezen ervan, wat auto-research doen (de zotste droom is een jeepje kopen met open dak om de surfplank te kunnen meepakken naar het strand) maar het zal eerder een bescheiden Fordje worden ofzo. Als het maar rijd en blijft rijden. Want in LA wonen zonder auto is niet te doen. Alles ligt daar veel te ver uiteen, en het openbaar transport is enorm onvertrouwbaar en weinig uitgebouwd.

Dus ! Donderdag aankomst in LA. Uitpakken en installeren. Vrijdagochtend huurauto gaan ophalen. Doorrijden naar Malibu voor het sollicitatiegesprek. Dan weer terugrijden langs de Pacific Coast Highway, de weg langs de kust. Zaterdag gaan kijken voor een autootje. En als dat snel gevonden wordt, de buurt nog wat verkennen.
Zondag een uitstapje naar.. Palm Springs ? Venice Beach ? Hollywood ? Er zijn zoveel dingen te zien ! Ik ga alles ineens willen zien maar zal uiteindelijk wel beseffen dat ik nog tijd genoeg heb om LA te ontdekken.

Dus voorlopig plan ik nog niet te ver vooruit. First things first !

6 comments:

Els, Dave & the kids said...

Een beter voorbeeld van 'live your dream' dan 'dream your life' kunt ge ni vinden zou ik zou zeggen!!!

Enjoy! Ik zie u daar al langs de kust cruisen, enen arm (dien al kakbruin ziet) uit het raam bengelend, cool muziekske (dat net niet te hard staat), zonnebril (die in de glazen de pacific weerspiegeld), ...

Grz en bonne chance ginder!

Els

Lore said...

JIPPIEEEEEEE!
Ik zeg wel neen tegen kakbruin :)

Ellen said...

Spannend allemaal!!! :-D

Anonymous said...

Oh my god!!!
Ik wil mee!!!! Das eigenlijk zo onrealistisch als ik het lees! :p!
keb zo echt het beeld van Baywatch en van zomer en zon en vakantie in mijn gedachten...iedereen in bikini en met de rolschaatsen aan en overal auto's met surfplanken en beach boys...manman!

veeeeel succes op de sollicatie!!!
We zullen duimen hier!
xxx
Wendy

Ken De Vos said...

Hey broer,
vandaag begint ge aan een nieuw hoofdstuk in je leven, zonder dat het vorige eigenlijk is afgesloten. Misschien omschrijf ik het beter als "een aanvulling op het vorige hoofdstuk".
We volgen jouw (jullie) verhalen op de voet en duimen elke dag mee dat je "American Dream" elke dag meer en meer een stukje waarheid wordt.
Veel succes!
Groetjes,
Ken

Unknown said...

MORGEN! keep us posted!