Sunday, January 6, 2008

The City of Angels

After a lot of consideration Aki and I decided to go our separate ways for a while. On January the 17th I'm flying of to the West Coast.

Los Angeles is the city of my dreams. As an avid movie-goer, the glitter and glamour of Hollywood and Beverly Hills causes me to drool under the California sun.

This huge metropolis is like a paradise, with its white beaches and amazing flowers all around. Everywhere palm trees rise like fireworks. Vast panoramic views, the movie industry, unique shops and restaurants are one of many reasons to visit this city. And the possibility of driving from the coast to the mountains and ending up in a scorching desert in less than 3 hours is astounding.

I'm really looking forward to driving down Sunset Boulevard, heading for the beaches and encountering movie stars going for coffee at the 90210 Starbucks.

I'm longing to face the surf at Malibu beach, to cruise the Pacific Coast Highway with my sun-bleached hair waving on the ocean breeze, singing along with the Mama's & Papa's - 'California Dreaming. And to end my day shopping in the Valley. Oh my God. this is like - so awesome ! Okay, this fantasy might be going a little bit to far..

By the way, 'Valley' girls really do exist. Watch this movie and see how they talk during the day :



Of course, there's also reality to deal with; finding a nice job and an apartment. The day after my arrival in the City of Angels, I already have an interview set up in the hills of Malibu.

To be continued...

---------------------

Na lang wikken en wegen maakten Aki en ik dan toch de beslissing om even onze eigen weg te volgen. Vanaf 17 januari vertrek ik naar de Westkust van Amerika, meer bepaald naar Los Angeles.

Los Angeles is mijn droomstad. De glitter en glamour van Hollywood en Beverly Hills doen mij als filmfanaat smelten onder de zon.

De enorme stad lijkt op een paradijs met witte stranden en zoete geuren van weelderige bloemen. Palmbomen schieten er als vuurwerk uit de grond. De uitgestrekte vergezichten, de films, winkels en restaurants geeft de stad extra troeven. En de mogelijkheid om van de kust naar de bergen te rijden om wat verder weer te belanden in het midden van een droge maar prachtige woestijn (in 3 uur tijd!) is helemaal verbluffend.

Ik kijk er naar uit om de Sunset Boulevard af te rijden, de witte stranden tegemoet. Filmsterren tegenkomen die hun koffie halen bij Starbucks in Beverly Hills 90210.

Ik verlang om golven te trotseren die neerstorten op de stranden van Malibu, om de Pacific Coast Highway op te scheuren met zonafgebleekte haren wapperend in de zon, cruizend op de tunes van California Dreamin' van de Beach Boys. En als afsluiter van een zonovergoten dag wat shoppen in de 'Valley'. Oh my God. this is like - so awesome ! OK, mijn fantasie gaat wat met mij op de loop.

Trouwens, er bestaat echt zoiets als een stereotypische Valley girl die niets liever doet dan shoppen in de sjiekste malls. Een beetje als een vlaams 'dom blondje' Bekijk het filmpje hierboven om te horen hoe zo'n valley girl praat.

Natuurlijk is er ook de realiteit : het vinden van een leuke job en appartement. Donderdag 17 januari zet ik ik mijn eerste stappen in de City of Angels. En mijn avontuur begint meteen de dag daarop: dan huur ik een auto om naar een job interview te gaan in de bergen van Malibu.

Wordt vervolgd..

No comments: