Saturday, January 26, 2008

Universal Studio's

Vandaag was de zon er weer en dus ben ik op pad getrokken met het fototoestel om zoveel mogelijk foto's te nemen van Universal studio's en het pretpark.

Universal Studio's is de grootste filmstudio die je in LA kan bezoeken. Het is zo groot dat het zelfs z'n eigen zipcode (postcode) en een brandweer- en politiestation heeft. Je krijgt er een rondleiding van de sets en soundstages, en er is ook een soort van pretpark met verschillende films en shows als thema's (zoals Waterworld, Jurassic Park, Backdraft, The Mummy, Terminator, The Simpsons, etc).

NIET VOOR GEVOELIGE KIJKERS : daarmee wil ik zeggen: wie LA nog een bezoekje wil brengen dit jaar en de verwachting niet wil verbrodden, kijk dan NIET naar de foto's :-) Moeilijk he ? In't echt is het toch altijd veel leuker..

Dit keer geen slideshow in de blog zelf, wel een link naar het album, omdat ik bij de foto's uitleg geef. In het album klik je op 'slideshow' of 'diavoorstelling'. Onderaan op de foto's vind je dan telkens wat uitleg. Misschien wil je er wat extra tijd voor nemen, want het zijn zo'n 266 foto's. I kinda went overboard..

Universal Studios

Op terugweg naar huis passeerde ik langs Sunset Blvd. Daar zijn er ook nog foto's van..

PS. De sneeuwtoppen van San Fernandino liggen er erg besneeuwd bij. Vandaag wist Steve me te vertellen dat ik geluk heb met het weer omdat anders de bergen vaak amper te zien zijn en ze zeker nooit zo veel sneeuw hebben. Ik hoop dat de foto's gelukt zijn !

PS.2 Belgie blijkt al goed vertegenwoordigd te zijn in LA. In de Whole Foods store vind je Hoegaarden en Guylan Chocolade, op de City Walk in Unversal City vind je een 'pseudo-frituur', waar je frieten in een puntzak krijgt en Nutella choco kunt kopen en.. er is een film gemaakt in BRUGGE ! jawel, op een van de foto's vind je de poster voor de film 'In Bruges' met Colin Farrel. Google het maar eens, dan vind je vast de trailer terug. En het is ook effectief in Brugge opgenomen !!

PS3. Nog een leuk weetje : om de grootte van deze stad in te schatten: een van de langste straten in LA is Sepulveda Boulevard. Die is zo'n 40 miles lang, ofwel 64 km !!

2 comments:

wendy said...

Piep!

Ik kon het mij nie laten, kben gaan kijken! Jonge jonge...kblijf het herhalen, ooit ga ik der ook naartoe! da MOET ge toch ooit in u leven is gezien hebben e...
Super gewoon!!!

tot de volgende!!!
xxx
Wendy

Ken De Vos said...

Yo broer,
Kweenie hoe tof om die foto's te zien. Amai, de herinneringen kwamen allemaal terug boven!
Ik heb de indruk dat er nog heel wat dingen hetzelfde gebleven zijn (zoals bv. die metro waar die camion inzakt...)
Tof ook om nog eens een "beeld" te krijgen van de verschillende sets...
Eigenlijk straf he: als je naar een film zit te kijken, sta je daar allemaal niet bij stil, maar als je dan bepaalde sets op deze manier bekijkt...ongelooflijk hoe ze 't allemaal kunnen maken hé!
Groetjes,
Ken
BTW: bedankt voor je reactie he