Thursday, January 24, 2008

De 'commute' uittesten

Vandaag is de auto eindelijk uit de garage en dus dacht ik de commute (het pendelen) naar het werk eens uit te proberen.

Er zijn twee mogelijkheden:

Ofwel de 405 nemen door de stad en dan de 101 (hollywood freeway) naar Agoura Hills.

Pluspunt: het is de kortste en snelste weg (43 minuten als alles vlot gaat, 2u10minuten als er file is).

Minpunt: de 405 is de 'parking lot' van LA. Er is ALTIJD file. In LA is het altjd druk op de autostrades. Denk aan file op de antwerpse ring tijdens de spits, maar dan heel de dag door.

Tweede mogelijkheid : de PCH nemen.

Pluspunt : iets kalmer (maar nog altijd bumper to bumper) en een vree schoon uitzicht op de oceaan tijdens het wachten in de file.

Minpunt: de reistijd loopt op tot 1u15 als alles vlot gaat. En soms is de PCH afgesloten wegens 'mudslides'.

Vanochtend kon ik pas om 7u vertrekken. De auto van alex stond nog achter die van mij op de oprit en dus moest ik wachten tot hij uit zijn bed was.. met als gevolg dat wanneer ik tegen kwart na 7 de 405 opreed het daar natuurlijk al muurvast stond. Ik heb het even uitgeprobeerd maar een uur later was ik nog maar 3 mijl gevorderd.. en dus gaf ik het maar op en ben ik binnendoor naar Universal Studio's gereden.

Morgen zal ik om 6uur kunnen vertrekken. Jo-ann zei dat het dan waarschijnlijk vlotter zal gaan. Het is nog effe afwachten of ik het pendelen kan volhouden vanuit El Segundo.

Het bezoekje aan Universal Studio's was tof. Het regende maar er waren veel dingen binnen te doen dus dat viel mee. Ik ben begonnen bij de toer van de studio's. Je rijdt dan met een tram door alle sets en soundstages die ze gebruiken of gebruikt hebben voor films en tv-shows. Echt kweetnihoetof ! Wat heb ik allemaal gezien.. Wisteria Lane van Desperate housewives (die huizen zijn 'echt' maar dan veel kleiner dan je zou denken !), de set van de vliegtuigcrash in War of the Worlds, het Bates Motel en bijhorend huis van in Psycho, Jaws, Jurassic Park, sets van de Mummy, Evan Almighty, CSI, Carpoolers, Heroes, Transformers, enfin, vannalles en nog wat. NEE ik heb geen foto's ! Ik had mijn fototoestel niet bij en eigenlijk maar goed ook want in de namiddag heeft het flink geregend en iedere keer dat ik die toer doe ben ik altijd druk bezig met foto's trekken zonder dat ik zelf veel rondkijk. MAAR ! ik heb een jaarpas kunnen kopen voor dezelfde prijs als een dagpas. DWZ dat ik al gauw terug kan (op een zonnige dag), en dan wel mijn toestel kan meepakken. Er is zoveel te trekken ! Er is Jurassic park - the ride, The mummy - the ride, Shrek 4D, the Blues Brothers, Terminator, Waterworld, binnenkort the Simpsons - the ride, Backdraft en zoveel meer.

En goed nieuws voor wie mij eventueel zou komen opzoeken: mijn jaarpas geeft mijn gezelschap ook nog eens extra korting !

Daarna heb ik mijn kortingsbon van 5 dollar kunnen gebruiken om naar de film 'Cloverfield' te gaan kijken. Ik weet niet of die al uit is in Belgie maar als dat zo is, zeker gaan kijken ! Het is een aanrader ! Vooral voor wie ons al een bezoekje heeft gebracht, want de film speelt zich af in NY.

De rit naar huis was al wat vlotter. Nog steeds file maar nu wel aan een gemiddelde van 15MPH. Dus op het gemakske naar huis bollen. De auto doet het erg goed, maar verbruikt wel veel naft..

Morgen naar de DMV voor mijn Californisch rijbewijs en de auto te registreren op mijn naam.

3 comments:

Mama Tartine said...

Hey,

Het lijkt een beetje of je mijn "om de 2 weekse ritje naar Oostende" zult gaan maken, maar dan dagelijks. Ja, veel mensen op de baan, maakt files wat onvermijdelijk. Een Panne, een accident, je staat rap een 20' stil en dan moet de boel nog weer op gang geraken. En vriendelijkheid in het verkeer, ik vind dat het lichtjesaan verbetert.
Tussendoor ben jij toch aan het genieten, echt nog in vakantiestemming. En zo krijgen wij ook nog leuke, lange blogs.
En? Maandag? Aan de slag?
Groetjes,
Oma Mama Tartine.

Tozansha said...

Jaaaa, Universal studios!!! Het plezante is da het ook altijd weer verandert hé. Ik ben benieuwd naar de foto's van je volgende bezoek, de dia's van ons vorig bezoek staan nog op mijn netvlies gebrand.

Jakkes, lijkt me toch een lange commute hoor. Dan ben ik toch blij met mijn 15 tot 20 min tot aan het werk. Hopelijk hou je het vol of vind je snel een studiootje.

Aaaaah, Delamo Mall!! Hetgeen ik mij daar van herinner is de chinees die we op de foodcourt gegeten hebben. Zijn de winkels er zowat hetzelfde als hier? Hoeveel sales tax is het daar weer?

Pfff, waarom moet gezond eten toch altijd zo duur zijn hé. Allez, die 'natuur' winkels zijn toch altijd zo freakin duur hé.

Wanneer staat de trip naar Las Vegas gepland? Weet je al wanneer Kirsten en Andy eens afkomen?

Geniet er van met volle teugen!!

Dikke knuffel!
Aki
xxx

Kirsten said...

I am glad you liked universal studios!!! that sounds like fun!!