Wednesday, January 30, 2008

Griffith Park

Na een ochtend CV's versturen besloot ik te gaan uitwaaien op de top van Griffith Park. Daar bevind zich het observatorium waar vroeger de bekende Hubble telescoop stond en waar je nu nog steeds (en zelfs overdag) naar de sterren kan gaan kijken.
Je hebt er ook het net vernieuwde planetarium. En als kers op de taart krijg je een ongelooflijk uitzicht op de LA Basin, de vallei waar downtown LA, Hollywood, Beverly Hills, .. ligt. Machtig.. ik heb geprobeerd om daar foto's van te nemen, laat me weten of jullie ook onder de indruk zijn van dit vergezicht !

Ohja, misschien herkent er iemand dit observatorium van in Charlie's Angels (die met demi moore). Op het einde van de film rekent Demi Moore hier af met de Angels.

Als afsluiter van de dag ging ik vandaag weer naar de zonsondergang kijken op El Segundo beach. Dit kan ik vast gewoon worden !



Morgenvroeg ga ik op 'open interview' bij een groot Yoga Centrum in Santa Monica. Daar zoeken ze een member coordinator. Hopelijk hoor ik tegen eind deze week iets van al mijn sollicitaties. If not, dan zoek ik mij een tijdelijke serveerjob ofzo. The green's gotta com'in somehow.

Vandaag nog wat bedenkingen die ik kwijt wilde op de blog:

Een eerste ondervinding: je vind hier meer fast food dan aan de Oostkust. Op elke hoek van de straat heb je wel iets. Aan de Oostkust vind je nog echte restaurants waar je vis en vlees en pastas kan eten zoals Ruby Tuesday's, Lobsters. TGI Fridays. Etc. Hier heb ik die nog niet gezien. Jammer !
Als je zelf voor je eten moet zorgen maar de keuken niet erg bevoorraad is om gezond te eten, dan probeer je zelf wat in huis te halen. Gisteren heb ik spagetti gemaakt voor 10 dollar. Als je weet dat ik een volledige hamburgermaaltijd, chinees, mexicaans of wat dan ook kan inslaan voor ongeveer 7 dollar, dan ben je snel geneigd om fast food in huis te halen.. En ja, ik ben ondertussen een kilo bijgekomen.. niet van mijn gewoonte !

Tweede ondervinding: ik voel mij hier zoooo hard thuis he.. niet alleen het weer, maar ook de omgeving, de mensen, de energie die hier in de lucht hangt. Ik kan het moeilijk verklaren, maar het is alsof mijn innerlijk mechanisme in elkaar klikt wanneer ik hier voet op aarde zet en ik daardoor full throttle vooruit kan.

Derde: ik geniet van die typische amerikaanse eigenaardigheden. Iedereen draag hier een hoodie, een sweater met een kap. Daar staat dan vaak de letters op van de uni of college waar ze naar toe gaan of zijn geweest.
Zestienjarige snotneuzen rijden met grote trucks rond alsof het niks is. Op hun flipflops stappen ze gewapend met zonnebril en gsm de Chevy of Dodge in en rijden ze naar de mall.
De muziek op de radio is hier ongelooflijk afwisselend. En de zwarte R&B Cultuur lijkt hier ook helemaal anders. Het dialect klinkt mooier, de muziek wijzer. Op de radio hoor je ook veel spaans en grappig genoeg beginnen de engelstalige amerikanen ook heel wat spaanse woorden door hun woordenschat te mengen.

De service hier is ongelooflijk. Sta je op een parking en je moet je ticketje gaan betalen om weer buiten te kunnen, staat er iemand bij te automaat om je te helpen. Of bij het buitenrijden moet je het kaartje zelf niet meer in de automaat steken. Je boodschappen worden ingepakt en in een kar gezet en als je het vraagt rijden ze ermee tot aan je wagen.

De starbucks is ook al verslavend. Je kan er niet alleen koffie krijgen, ook allerhande andere warme drankjes met vanille en chocolade smaak. Spijtig dat er geen SBUX in Belgie is !!

Slaapwel iedereen.

No comments: