Thursday, April 10, 2008

TV taping of the Bill Engvall show

Voor wie mij nog nooit laaiend entousiast heeft weten vertellen over Bill en zijn CD's onder de neus geschoven kreeg of heeft meegereden in mijn auto, meeluisterend naar zijn geleuter terwijl het kinderslot je verbiedt uit te stappen (MOEHAHA) :

Bill Engvall is mijn favo stand-up comedian EVER !

En nu heeft hij een sitcom waar hij de centrale figuur is. Eerlijk gezegd een beetje een flauwe serie, vooral omdat hij de moppen die hij zo fijn brengt heeft verwerkt in de show en de clue van de moppen wat afzwakt..

Enniehoe.. gisteren ben ik naar de opnames van deze tv-show gaan kijken. WAT EEN MAFFE ERVARING !

Je auto parkeren naast de director van de serie 'Samantha Who?" (waarschijnlijk nog niet bekend in Belgie, maar heb gelezen dat die serie werd opgekocht door VT4 dus binnenkort ook op de buis te zien), of de plakaatjes zien van tv-series zoals "Two and a half men" en natuurlijk "The Bill Engvall Show". Het doet toch wat.. En dan - zonder toergids - door de backlots lopen van CBS om naar soundstage 6 te gaan waar de tv-show wordt opgenomen.

Daar neem ik plaats op de voorste rij en kijk goed in het rond.. hier staan de sets waar de magie gebeurt.. 5 grote camera's. Veel spots en kabels, fake bomen. Grappig eigenlijk hoe je thuis gelooft dat het een echt huis is.. en nu in realiteit zijn de muren flinterdun, de planten superplastiek, de meubels goedkoop.

Bij het binnenkomen van de acteurs lijkt het alsof ik een 3D-bril opheb, zo een waar je voor je neus uitgrijpt wanneer het voorwerp dat je voor ogen hebt dichterbij komt. Maar nee, dit is hem - Bill Engvall. En hij ziet er KRAK hetzelfde uit als op het scherm. Hij klinkt ook KRAK hetzelfde. Had ik het dan anders verwacht ? Nja, toch wel een beetje.

De publieksopwarmer doet zijn best om ons aan het lachen te houden met de stomste moppen. Het is onze taak vanavond om de lachband in te lachen. En das niet evident wanneer je dezelfde scene vijf keer ziet. Je wordt dan subtiel aangemoedigd om te lachen bij ongeveer elke zin. Diegene die het best lacht, krijgt een T-shirt van de Bill Engvall Show.

5 uur later beginnen de kaakspieren toch wel wat zeer te doen. Ondertussen ben ik al geintroduceerd geweest aan Bill als 'The Belgian Guy'. Na de show krijgen we dan een grote foto met de cast op die we kunnen laten signeren. Ik natuurlijk meteen naar Bill en ik heb dit gezegd : "I'll make you famous in Belgium."
"oooh, Great !" zei hij. Alsof het hem kan schelen. :-)

Je kan online Full Episodes zien als je wil (alleen ben ik niet zeker of dat ook vanuit Belgie kan want soms zitten er restricties op). Klik Hier.

Of je kan, net als ik gisteren, een rondleiding krijgen van de set door naar dit filmpje te kijken.

Wie een youtube stukje van hem wil bekijken, here you go:



Het is toch al leuk geweest de voorbije twee dagen. Een film screening en een tv-opname bijwonen, gratis en voor niets. Only in LA baby !

Hier is mijn gesigneerde foto :-D

3 comments:

Tozansha said...

LOL, that is sooooo cool! And yes, LA is probably the only place where things like that happen to you. Love it, live it and enjoy!!

Anonymous said...

jaja, he's cool, he's cool hehe! kmoest sommige stukskes wel is terugspoelen, soms is da accent wa wennen :p
tof wat je daar allemaal meemaakt, amai!

xxx
Wendy

Anonymous said...

kiekeboe ,

Yep , ik kan alleen maar helemaal Aki gelijk geven hierop .......

geniet ervan zolang je kan !

groetekes en tot skypes !!!!!

Anne

Ps hoe is het eigenlijk met kirsten ginder .....hebben ze nog sheltietjes gefokt intussen ??? Doe haar ook maar de groeten

http://www.fromtibosrascals.be