Tuesday, April 1, 2008

Lake Shrine en UCLA

Op aanraden van een vriend bezochte ik vandaag Lake Shrine, een spiritueel bedevaartsoord aan de kust van Pacific Palisades.

De tuin is een uitstekende plek om een meditatieve wandeling te maken. GSM's zijn er verboden, en op de meditatieplaatsen mag je ook niet praten. Sinds 1920 staat er een Nederlandse molen die ze hebben bewaard.
In het boeddistische memorial zijn er een deel van Ghandi's resten geborgen.
Paramahansa Yogananda kocht in de jaren stillekes dit natuurlijk gevulde meer op en maakte er een centrum voor bezinning van. Voor elke religie. Zo is een gedeelte van de tuin toegewijd aan het Boeddisme, Hindoeisme, Islam, Christendom en het Jodendom. Iedereen is er welkom.

Ik heb er vast van genoten, al was het zonnetje nog niet van de partij.

Daarna reed ik door om te lunchen in Santa Monica. Ik heb ook me twee paar All Stars gekocht, wiii !



Op weg naar huis reed ik langs UCLA, een van de grootste universiteiten in het land. In de parking lag een dagpas op de grond en dus bracht ik meteen een dagbezoekje.. niet dat er heel veel te zien is, buiten veel grote gebouwen waar de lessen doorgaan, maar het is wel indrukwekkend om te zien hoeveel afdelingen je hier hebt. Astronomy, Sciences, Psychology.. en dan de studenten die allemaal fier zijn op hun universiteit en bijna allemaal een trui of t-shirt aanhebben van UCLA.

Op deze twee plaatsen kan je een heel aparte energie voelen.. in Lake Shrine kom je tot rust, in UCLA ervaar je de opwinding van dit kenniscentrum in de VS.. en het zonnetje was weer terug in de namiddag !

Hier zijn de foto's :

3 comments:

bittersweet said...

Ben niet nieuwsgierig hoor maar hoeveel kosten de AllStars daar?

Ik ben al relax door alleen nog maar naar de foto's te kijken! :)

Anonymous said...

hey!
keb eindelijk de kans gekregen om ook is naar al u foto's te kijken! Eindelijk werkt de pc een beetje mee en keb ze op redelijk goeie kwaliteit kunnen bekijken.
amai...echt indrukwekkend seg!
bedankt trouwens voor de muziekhints!
xxx
Wendy

Mama Tartine said...

Je hebt weer een prachtige plaats gevonden en weer leuke foto's om ons te verwennen. Echt bijzonder dat meditatiepark. Ik wed dat je weer meer ruimte hebt in je hoofd na een ontmoeting met zoveel heerlijk mooie stiltes.
Tot gauw,
Martine.